RAMADHAN AL-MUBARAK 1431H

Salam Ramadhan,

Bersempena bulan Ramadhan bulan yang mulia ini, aku ucapkan selamat menyambut, mengharungi & menghayati Ramadhan Al-Mubarak. Selain daripada menahan lapar, dahaga serta godaan & cabaran duniawi, marilah kita bersama-sama meningkatkan amal ibadat selagi hayat dikandung badan.

Time bershopping juadah nak buka posa tu biarlah berpada-pada, janganlah sampai membazir sebab terlampau banyak beli sampai tak larat nak abihkan. Pastu time shopping persiapan raya tu janganlah sampai berhutang kaw-kaw sebab nak langsir baru, TV baru, sofa baru hatta sampai lah ke kereta baru. Kalau barang2 tu masih elok, kan ke bagus pakai jek untuk berapa kali raya pun kan? ape salahnya… lain lah kalau dah rosak, tak gitu? Kalau dah duit berlebih-lebih tu elok gak bagi zakat & derma pada orang2 yang lebih susah… sebagai peringatan kepada diri sendiri gak sebenarnya 🙂 (tapi duit asyik kurang jek, lebih nye tak.. hehehehe)

Advertisements

About mozakim

Happy Go Lucky !

Posted on 13 August, 2010, in All About Scapes, Leisure / Outing. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: