BOLASEPAK | TM LIGA PERDANA 2010

Salam Ramadhan Al-Mubarak ….

TM Liga Perdana 2010 [Felda FC vs ATM]

Berpeluang tag along bersama sahabat lama dari Perlis ke perlawanan TM Liga Perdana 2010 di Stadium Kuala Lumpur, Cheras bulan lepas. Seronok sebab dapat berkongsi pengalaman bersama jurufoto akhbar Malaysia yang lain buat liputan. Walaupun perlawanan liga tempatan yang tak sehebat liga inggeris, pengalaman dapat snap gambar dari tepi garisan padang memang mengujakan. Memang sukar rupanya untuk shoot sport pantas ni, focusing kena laju, mata kena sentiasa alert dengan aksi2 yang menarik, leka skit je bleh terlepas moment2 yang best, Cuma bestnya tak yah pakai flash cam wedding, kekekkee.

Felda FC telahpun dinobatkan sebagai Juara Liga Perdana 2010, jadi perlawanan tersebut boleh dikatakan hanyalah sebagai pelengkap jadual. Team Felda FC akan bertanding dalam Liga Super pada musim depan, tahniah di atas kejuaraan, hadiah pun agak lumayan, RM200,000.00.

Berikut ada beberapa shots dari game tersebut, berbekalkan body D90 yang berkelajuan 4.5fps pada highspeed burst setting & bertemankan Nikkor 70-200mm f2.8 VR, ikhsan dari sahabat, Hafizudin aka Harummanis. Setting boost ISO3200, shutter sekitar 1/400-1/600 pada f2.8 aperture. Hasil panduan daripada Din,berikut adalah sedikit buah tangan untuk dikongsikan. Maaf jika masih banyak kekurangan untuk 1st-timer … Semua gambar dicrop & color corrected dengan software lightroom.

LAGI KOLEKSI GAMBAR DI SINI

About mozakim

Happy Go Lucky !

Posted on 11 August, 2010, in Leisure / Outing, Sports / Motorsports. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a comment